1/25/2009

exhibition -finding home

先週、知人のk君のphoto exhibitionに行ってきました。オシャレなオーガニックカフェを利用しての展示でしたが、そこまで広くない店内がお洒落系の人々でごった返しておりました。
あまりの人の多さにゆっくり写真が見れたのは閉店直前でしたが、k君らしい優しい写真でした。今まではNYで撮影していた写真を見慣れていたので日本の風景にとけ込んでいる被写体は私に取っては結構新鮮でした。
写真の質は言うまでもないのですが私が仕事をしつつ暗室に通いつめてこうして展示会を開いているk君はすごいと思います。本当にやりたい事だから頑張れるんですね。。
私もがんばろーー。

Last week, I went to my friend "K"'s photo exhibition held in a organic cafe .
Because there were a lot of lot of people inside of cafe, I could barely move ...

I finally look the pictures right before the cafe was closed.
All photos showed his genuine feeling toward his models like his old works, but I realized location where he shot were all in Tokyo. The part was very fresh to me. but I felt that Tokyo matched his project "finding home" more properly since the models and himself all looked that they tried to find home.

And, I really respect his energy and passion that he had put to this project although he had a full time job in daytime.

thank him to give me some motivation !

0 件のコメント:

コメントを投稿