3/16/2009

zingaro

騎馬スペクタクル ジンカロ見に行ってきました。
様は馬を使ったパフォーマンスショーなのです。
I went to see the spectacle mounted exhibition Zingaro.
French performers wearing gypsy costume, demonstrated acrobatic horse back riding.
I was so existed during this show ! The way them riding the horse was unbelievable .
It is just natural that they rode the horse standing or laing down on saddle. They even skipped the rope or hand standing.
They did all these tricks very easily, but I noticed that they all mastered the fundamental.

Zingaro site

ジプシーをテーマにアクロバットな乗馬術を披露してくれるのですが、久しぶりに馬を見てドキドキしてきました。マジで乗ってる人が上手い!!飛び乗り、立ち乗りは当たり前。馬の横にぶら下がって回転したり、逆立ちしたり着ぐるみ着て乗ったりとなんでもあり。
いとも簡単にやっていましたが、基本がしっかり出来てからこその技というのがよくわかりました。(当たり前ですが。。)
Actually I learned horse back riding in elementary school , and I learned that all about horse riding is how much your horse trust and obey you.
when your horse trust you, horse round his/her neck and raising legs higher walking.
というのも私は小学校から中学校まで地元で乗馬を習っていたのですが、馬というのはまず跨いで歩き始めた瞬間に馬を上手くコントロール出来ているかが分かってしまうのです。
上手く操れている馬は首が湾曲にまがり足を高くあげて歩きます。
こんな感じ↓

ジンガロでは全ての馬がこのようにあるってました。すごい。。
私の乗馬クラブは競馬馬あがりの凶暴馬ばかりだったので毎日大きなフォークをもって戦っておりました。回し蹴りをくらって吹き飛ばされたこともありました。そんなこと懐かしく思い出したジンガロ体験でした。
久しぶりに馬の絵かいてみました。

In Zingaro, all horses walked like the pic above. Amazing. it usually takes 4-5 years to just have horse walked this way.
In my horse club, all the horses were so aggressive because they allused to be racehorses. and of course they did not walk this way when I rode them.

I drew a horse...

ジンガロでもらったパンフレット。阿修羅クラブって。。
なにげにすごいメンバー。

and I received this flyer Ashura club........

0 件のコメント:

コメントを投稿